Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2013

ποιο είναι το θέμα της ιστορίας;

Οι μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να επηρεάσουν την ικανότητα ενός ατόμου να μιλήσει, να ακούσει , να διαβάσει, να γράψει , να συλλαβίσει, να αιτιολογήσει, να οργανώσει μια πληροφορία ή να κάνει υπολογισμούς με αποτέλεσμα οι μαθητές συχνά να δυσκολεύονται να κατανοήσουν το περιεχόμενο ενός κειμένου ή να εντοπίσουν τα βασικά σημεία του. 

Η άσκηση που ακολουθεί μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να οργανώσουν τις πληροφορίες που δέχονται και παράλληλα να αναπτύξουν το λόγο τους






1. Επιλέγουμε ένα βιβλίο στο 
οποίο εκτυλίσσεται μια ιστορία. 

π.χ. "Ο ερωτευμένος Βάτραχος",
Μαξ Βέλθουις
εκδ. Πατάκη





2. Σε καρτέλες γράφουμε τα στοιχεία που επιθυμούμε να εντοπίσει το παιδί καθώς διαβάζει την ιστορία π.χ. τίτλος, χρόνος , τόπος...
3. Διαβάζουμε την ιστορία. Εάν χρειαστεί τη διαβάζουμε και δεύτερη φορά.
4.Δίνουμε κάθε φορά μία κάρτα στο μαθητή και του ζητάμε να απαντήσει σύμφωνα με την ιστορία.

Με αυτόν τον τρόπο ασκείται η μνήμη του μαθητή και καλλιεργείται η αντιληπτική του ικανότητα.

Η άσκηση αυτή απευθύνεται και σε μαθητές γυμνασίου ή λυκείου με τη διαφορά ότι βρίσκουμε κείμενα που να απευθύνονται στο μαθησιακό τους επίπεδο. 
π.χ. "Το ποτάμι", Αντώνης Σαμαράκης
"Η Νέα Παιδαγωγική" Ν. Καζαντζάκης
"Το μαύρο κύμα" Λουίς Σεπούλβεδα

Εναλλακτική άσκηση:

Μπορείτε να ζητήσετε από τον μαθητή να γράψει ο ίδιος μια ιστορία ακολουθώντας ένα σχεδιάγραμμα:





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου