Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2013

Δυσλεξία και επίθετα!




Τα παιδιά με δυσλεξία δυσκολεύονται πολύ να αφηγηθούν ένα γεγονός, να περιγράψουν ένα πρόσωπο, ένα αντικείμενο ή ένα τοπίο. Κάποιοι μαθητές μπορεί να γνωρίζουν τον κανόνα όμως δυσκολεύονται να τον εφαρμόσουν. Επομένως είναι σημαντικό να γίνει απόλυτα κατανοητός ο ορισμός των επιθέτων και με τη βοήθεια πολλών ασκήσεων  οι μαθητές να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους.

Άσκηση Α:

Σε ένα φύλλο Α4 γράφω όλα τα γράμματα της αλφαβήτα. 
Ζητάω από τους μαθητές να γράψουν ένα επίθετο που να αρχίζει από το κάθε γράμμα
π.χ. 
  • αξιοπρεπής
  • βέβαιος
  • γεμάτος...

      






Tip!  Στη συνέχεια μπορούμε να ζητήσουμε από τους μαθητές να γράψουν στο τετράδιο τους ένα ή περισσότερα  ουσιαστικά που να χαρακτηρίζονται από το κάθε επίθετο.


Άσκηση Β


Σε ένα φύλλο Α4  σχεδιάζω ένα κύκλο όπου γράφω το όνομα ενός ήρωα, ένα φανταστικό χαρακτήρα, ένα άτομο του οικογενειακού περιβάλλοντος του παιδιού. Ζητάμε από το μαθητή να γράψει οκτώ επίθετα που περιγράφουν το χαρακτήρα. 

Tip! Στη συνέχεια μπορεί να χρησιμοποιήσει το κάθε επίθετο για να γράψει προτάσεις.

Άσκηση Γ


Μια εναλλακτική άσκηση: μέσα στον κύκλο ζωγραφίζουμε ένα αντικείμενο ή κολλάμε την εικόνα ενός αντικειμένου που έχουμε εκτυπώσει από το διαδίκτυο ή έχουμε κόψει από κάποιο περιοδικό. 

Άσκηση Δ


Φτιάχνουμε κάρτες με ουσιαστικά. Τις τοποθετούμε μπροστά στο μαθητή και του ζητάμε να διαλέξει 6 καρτέλες κάθε φορά. Στη συνέχεια βρίσκει ένα επίθετο που χαρακτηρίζει το κάθε ουσιαστικό. Τέλος δίνουμε στο μαθητή ένα χαρτί όπου γράφει μια μικρή ιστορία χρησιμοποιώντας τις ονοματικές φράσεις που έχει δημιουργήσει. 
π.χ. νόστιμο παγωτό, αυστηρός δάσκαλος, πράσινο αυτοκίνητο...

Τσέλιου Έλενα
Ειδική Παιδαγωγός
e-mail: elle.tseliou@gmail.com




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου